Bosch CR / EDC 15C 3-4.1 Diesel motor controlesysteem

Categorie: Trainingsborden
Producent: Autoedu
SKU: MSCR 1
Product Het motormanagementsysteem is gebouwd in een verrijdbaar aluminium frame. Deze training bord-simulator is speciaal ontworpen om techniekstudenten het diesel injectie Common Rail systeem beter te leren begrijpen.
Omschrijving  Het trainingsbord is gebaseerd op de OEM-onderdelen van Renault. De geïntegreerde Bosch EDC 15 motorbesturing toont de verschillende gebruiksmodi van het directe brandstofinspuitsysteem. De trainingsbord-simulator is een prima middel voor studenten om de werking van het motorcontrole-systeem te leren en de onderdelen en werkingsmodi te bestuderen. Tevens kunnen verschillende metingen, testen en andere diagnostische procedures worden uitgevoerd.
Merken
Functies
  • Geïntegreerde motorbesturing met diesel Common Rail injectie 
  • De stand bestaat uit twee delen: de ene is ontworpen om de werking van de hogedrukpomp en de injectoren te laten zien. De andere toont het elektronisch motormanagementsysteem. Beide delen zijn met elkaar verbonden en opereren als één systeem 
  • Bewaakt de werking van het hogedrukbrandstofsysteem, de ingespoten hoeveelheid brandstof, de hoeveelheid terug gelekte brandstof en de spuitpatroonkwaliteit 
  • De instelbare luchtstroom-simulator laat de functie van de massa-luchtstroommeter en de luchttemperatuursensor zien 
  • Handmatige afstelling van toerental van de krukas 
  • Geïntegreerde simulators laten wijzigingen in parameters van motortemperatuursensor toe 
  • Elektrisch bedradingsschema met ingebouwde banaanstekker jumpers voor metingen en simulatie van systeem-foutcodes 
  • Capaciteit om voor elk systeemelement de veranderende werkingsmodi te bewaken 
  • Mogelijkheid om meer dan 20 fouten te simuleren door loskoppeling van de banaanstekker jumpers 
  • Het trainingsbord heft een geïntegreerde TFT voltmeter. Deze laat de voltage zien van: – APPS1 Gaspedaal zender I – APPS2 Gaspedaal zender II – ACT Lucht temperatguur sensor – MAF Lucht –massa stroommeter – FPS Brandstof hogedruk sensor – MAP Inlaatspruitstuk druksensor – EGR Uitlaatgas recirculatie potentiometer – CTS Koelvloeistof temperatuursensor – FTS Brandstof temperatuursensor Diagnose en metingen middels oscilloscoop en multimeter 
  • Parameterssysteem wordt gemeten dooraansluiting op de banaanstekker jumpers 
  • Mogelijkheid om elektrisch signaal parameters van elke onderdeel (zoals sensor of actuator) te meten Controle-eenheid diagnose 
  • Diagnose door middel van 16-pin OBD diagnose-aansluiting 
  • Elektronische regeleenheid (ECU) identificatie 
  • Lezen/wissen van foutcodes 
  • Toont het besturingssysteem parameters (live data) 
  • Activering van de actuatoren (afhankelijk van de controle-eenheid) 
  • Controle-eenheid codering/configuratie Overig
  • Gesloten constructie – interne bedrading is niet zichtbaar
Accessoires / Opties
  • Voeding: 220/12 V 
  • Afmetingen ca.: (HxLxW) Elektronisch gedeelte (bord) 182 x 136 x 50 cm Mechanische gedeelte (trolley) 150 x 80 x 50 cm 
  • Gewicht ca. 135 kg
  • CE certificaat Optionele accessoires 
  • Onderzoekconsole voor 10 verborgen foutsimulaties 
  • Automotive oscilloscoop 
  • Diagnose OBD scanner
In overleg naar wens aan te passen, neem hiervoor met ons contact op.

Bijlagen

Neem contact op over dit product
logo

AA-Equipment /
LaunchTech Benelux BV

1e Tussendijk 17
5705 CG Helmond

Tel. 0492-525717

E: info@aa-equipment.nl