Remote Services

Een voertuig kampt met een probleem, maar net die ene functie is niet mogelijk met jouw diagnoseapparatuur. Of het ontbreekt jou en/of je collega even aan kennis om de juiste diagnose te stellen. Het is niet gek dat je niet beschikt over élk diagnosesysteem en niet álles weet van élk merk en type voertuig. Onze Remote Services biedt oplossing. Het maakt diagnose, programmeren en coderen op afstand mogelijk bij zowel personenauto’s, vrachtwagens als off-highway voertuigen.

Alle diagnosefuncties en kennis in ‘huis’

Met onze remote-oplossing slaan wij een brug tussen het voertuig in jouw werkplaats en onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk. Om gebruik te kunnen maken van onze remote-diensten, heb je onze Remote Interface nodig. Deze sluit je aan op de OBD-stekker van het voertuig en wij doen de rest.

Zo is een programmering of codering van voertuigelektronica(componenten) in een handomdraai uitgevoerd. Daarnaast kunnen we jou op afstand helpen bij de juiste diagnose van complexe storingen. Middels de modernste remote-diagnosetechnieken en onze ervaren diagnosespecialisten, is nagenoeg geen enkel probleem te gek.

Door het voertuig op afstand over te nemen, hoeft het hulpbehoevende voertuig de werkplaats niet meer te verlaten, worden de arbeidsprocessen minimaal verstoord en worden aanzienlijke kosten bespaard.

Hoe werkt het?

Hulp nodig met diagnosestellen, programmeren of coderen?

Sluit de Remote Interface aan op de OBD-stekker van het voertuig om een remote-verbinding te maken. Neem telefonisch, WhatsApp of per mail contact op met onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk met het verzoek voor remote support. Een van onze eXperts voorziet je middels persoonlijk contact van advies en technische informatie om te bepalen wat daadwerkelijk nodig is. Dit voorkomt dat onnodige kosten worden gemaakt. Het ticket wordt voor je aangemaakt en de eXpert gaat direct voor je aan de slag. Dankzij de online verbinding met het voertuig in jouw werkplaats, kunnen de werkzaamheden snel worden uitgevoerd. Zodra dit succesvol is afgerond, brengen we je op de hoogte dat de klus is geklaard.

Coderen en programmeren op afstand

Is jouw apparatuur ontoereikend voor het uitvoeren van een programmering of codering? Wij voeren de systeem- en/of componentconfiguratie op afstand uit. Door het voertuig op afstand over te nemen, kunnen wij diverse werkzaamheden uitvoeren, zoals bijvoorbeeld:

  • trekhaakcoderingen;
  • coderen van regeleenheden;
  • sleutels programmeren;
  • verstuiveraanpassingen;
  • lezen en wissen van foutcodes;
  • service intervallen resetten;
  • en nog veel meer.

Benieuwd naar alle mogelijkheden? Laat het ons weten.

Diagnose op afstand

Hulp nodig bij een complexe storing? Kies ervoor om een diagnose op afstand te laten uitvoeren door één van onze diagnosespecialisten. Met onze CLEVER Remote Diagnose Support kan het voertuig weer snel de weg op.

Wat kost dat?

Na de eenmalige aanschaf van de Remote Interface, betaal je vervolgens alleen bij gebruik.

Configuratie-/programmeerwerkzaamheden (CLEVER Config) vinden plaats op basis van tickets, waarvoor een speciale menukaart van toepassing is. Zo zie je vooraf wat de gewenste dienst kost en weet je wat je aan de klant kunt doorbelasten.

Voor CLEVER Remote Diagnose Support geldt een uurtarief van € 88,00. Hierbij wordt te allen tijde minimaal de eerste 30 minuten in rekening gebracht. Na het eerste half uur wordt gerekend op basis van blokken van 15 minuten.

De voordelen van onze Remote Services:

  • Elke diagnose-, configureer- en programmeerfuncties is beschikbaar in eigen werkplaats middels een remote-verbinding.
  • Bij complexe storingen helpt een eXpert op afstand bij het stellen van de juiste diagnose.
  • Het is niet langer nodig om elk diagnoseapparaat in de werkplaats te hebben, wij zijn jouw 2e of 3e tester.
  • ‘Nee’ verkopen aan de klant of deze doorsturen naar een collega-bedrijf is niet langer nodig, pak elke klus aan.
  • Nagenoeg ieder probleem wordt in eigen werkplaats opgelost, het voertuig hoeft niet langer de werkplaats te verlaten. Hiermee bespaar je tijd en geld.
  • Door gebruik van tickets betaal je alleen voor de diensten waarvan je gebruikmaakt.
  • Je klanten worden beter en sneller geholpen, de klanttevredenheid neemt toe én zij komen liever terug naar jou.
  • Je hebt minder verloren en niet facturabele uren, waardoor het rendement stijgt.

Meer weten?

Wil jij ook profiteren van de voordelen van onze remote-diensten? Neem contact op met AA-Equipment Support.

logo

AA-Equipment Support B.V.

1e Tussendijk 17
5705 CG Helmond
Nederland


T: +31 (0) 492 525 717

E: info@aa-equipment.nl 

 

Support:

Neem contact op met onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk:

  T: +31 (0) 85 076 5000

WhatsApp: +31 (0) 6 108 639 30