Diesel motor met (PD) pompverstuiver injectie euro 3
Omschrijving
De motor is geplaatst in een metalen behuizing en biedt een volledige bescherming.
Er is geen toegang tot draaiende of hete delen van de motor, en is ontworpen om de werking en principe van pompverstuiver diesel injectie systeem te laten zien.
De dieselmotor is uitsluitend bestemd voor educatieve doeleinden, en speciaal gemaakt voor training- en onderwijsdoeleinden. De motor is origineel van VW/Audi.
De motor opstelling is een uitstekend hulpmiddel waarmee leerlingen op een duidelijke manier de structuur of werking van de motor wordt geleerd. Verder krijgen ze een overzicht van bijbehorende componenten en kunnen ze onderdelen herkennen, benoemen en vinden zoals energievoorzieningssystemen, motorstuurapparaat, koelsysteem, uitlaat-systeem en turbolager.
Ook is het mogelijk om onderdelen apart te bestuderen en de werking ervan te ondervinden. Dit geldt ook voor het motor controlesysteem, voor het uitvoeren van verschillende metingen, het testen van componenten en andere diagnostische procedures.
Functies
Technische specificaties en functies:
De motor met pompverstuiver diesel injectiesysteem is alleen geschikt voor educatieve doeleinden en voorzien van instrumentenpaneel, koelsysteem, energievoorzienings-systeem, turbolader en het uitlaatsysteem
Voorzien van uitneembare panelen voor maximale bescherming
Bedradingsschema met jumpers voor het simuleren van storingen en creëren van foutcodes
De motor componenten zijn duidelijk zichtbaar na het verwijderen van de veiligheid panelen. Hierdoor is onderhoud en service aan de motor of vervanging van componenten gemakkelijk uit te voeren
Veiligheid staat voorop. Daarom is de motoropstelling voorzien van een motor noodstop-knop
Diagnose en metingen met oscilloscoop of multimeter
Systeem parameters worden gemeten middels een 4 mm aansluiting
Mogelijkheid voor het meten van elektrische signalen of systeemonderdelen zoals sensoren of actuatoren
Diagnose van controle-eenheid
Diagnose middels de 16 polige OBD aansluiting
Electronic control-unit (ECU) identificatie
Lezen en wissen van foutcodes
Weergave van parameters besturingssysteem (live data gegevens)
Actuator test
De motorstand heeft een gesloten structuur waardoor interne bedrading niet zichtbaar is
Instrumentenpaneel, metingen en storing simulatie is geïntegreerd in een gesloten aluminium frame constructie
In overleg naar wens aan te passen, neem hiervoor contact met ons op.