Motor (FSI) met direct ingespoten benzine injectie euro 4
Omschrijving
De motor is geplaatst in een metalen behuizing en biedt volledige bescherming. Er is geen toegang tot draaiende of hete delen van de motor.
De FSI motor is uitsluitend bestemd voor educatieve doeleinden en speciaal gemaakt voor training- en onderwijsdoeleinden.
Deze motor is origineel van Audi/VW en voorzien van een Motronic MED 9.5.10 motormanagementsysteem. Deze FSI motor is een uitstekend hulpmiddel waarmee op een duidelijke manier de structuur of werking van de motor wordt geleerd. Verder krijgt men een overzicht van bijbehorende componenten en kan men onderdelen herkennen, benoemen en vinden zoals energievoorzieningssystemen, motorstuur apparaat, koelsysteem en uitlaatsysteem.
Ook is het mogelijk om onderdelen apart te bestuderen en de werking ervan te ervaren. Dit geldt ook voor het motor controlesysteem, voor het uitvoeren van verschillende metingen, het testen van componenten en andere diagnostische procedures.
Functies
Technische specificaties en functies
Deze motor met direct ingespoten benzine-injectie (FSI) systeem en is alleen geschikt voor educatieve doeleinden voorzien van instrumentenpaneel, koelsysteem, energievoorzienings-systeem en het uitlaatsysteem
Mogelijkheid voor het meten van het uitlaatgas vóór en na de katalysator
Voorzien van uitneembare panelen voor maximale bescherming tegen hete en roterende delen
Elektrische bedradingschema met gebouwde 4 mm pluggen voor gebruik van oscilloscoop of multimeter en simulatie van storingen en de daaruit verkregen foutcodes
Mogelijkheid tot het simuleren van meer dan 30 fouten door het wegnemen van de plug jumpers
De motor componenten zijn duidelijk zichtbaar na het verwijderen van de veiligheid panelen. Hierdoor is onderhoud en service aan de motor of vervanging van componenten gemakkelijk uit te voeren
Veiligheid staat voorop. De motorstand is voorzien van een motor noodstop-knop Diagnose en metingen met oscilloscoop of multimeter
Systeem parameters worden gemeten middels een 4 mm aansluiting
Mogelijkheid voor het meten van elektrische signalen of systeemonderdelen zoals sensoren of actuatoren
Mogelijkheid voor het meten van het hoogspanningscircuit van het ontstekingssysteem
Diagnose van controle-eenheid
Diagnose middels de 16 polige OBD aansluiting
Electronic control unit (ECU) identificatie
Lezen en wissen van foutcodes
Besturingssysteem parameters (live data gegevens) weergave
Actuator test
Gasklep adaptiewaarde instelling
ECU codering en configuratie
Gesloten constructie – interne bedrading is niet zichtbaar
Instrumentenpaneel, metingen en storing simulatie is geïntegreerd in een gesloten aluminium frame constructie
Accessoires / Opties
Afmetingen: (H x L x B) 155 x 100 x 120 cm
Gewicht: 310 kg
Voorzien van CE certificaat
Optionele accessoires
Onderzoekconsole voor 10 verborgen foutsimulaties
Vacuümmeter
Drukmeter voor brandstofsysteem
Automotive oscilloscoop
OBD diagnosesysteem
Uitlaatgastester
In overleg naar wens aan te passen, neem hiervoor contact met ons op.