Wat doen we

Nieuws

Gebruikerservaring: trekhaken coderen met SD MAT

Gebruikerservaring: trekhaken coderen met SD MAT

Trekhaken coderen is niet alleen heel gemakkelijk en snel zelf uit te voeren, je kunt er ook nog eens geld mee besparen. Daar weet Autobedrijf Saro alles van! Sinds enkele maanden maken zij namelijk gebruik van de SD MAT van het merk SP Diagnostics. Wat vinden zij van deze trekhaakcoderingstool?

LEES VERDER >

Trainingen volgen bij AA-Equipment Support

Trainingen volgen bij AA-Equipment Support

Na een korte stop wegens de zomervakantie zijn onze trainingen weer begonnen! Vanaf deze week verwelkomen wij weer wekelijks schadeherstellers die werken met de Vehicle Health Check (VHC) van Solera.

LEES VERDER >

Training: Storingen snel én goed oplossen met het Jaltest diagnosesysteem

Training: Storingen snel én goed oplossen met het Jaltest diagnosesysteem

Onlangs mochten wij weer een aantal technici die werken met het Jaltest diagnosesysteem verwelkomen op onze Jaltest Toepassingstraining. Van het instellen en configureren van diverse systemen in voertuigen, tot AdBlue diagnose voor Euro 6 door de tests in de software te gebruiken, vervangen van ECAS ECU en meer.

LEES VERDER >

Video: Zelf trekhaken inleren met SD MAT

Video: Zelf trekhaken inleren met SD MAT

Trekhaken inleren dat doe je met de SD MAT. Op elk gewenst moment, ongelimiteerd en overal. Wij laten zien hoe deze slimme tool werkt!

LEES VERDER >

Solera Vehicle Health Check Toepassingstraining

Solera Vehicle Health Check Toepassingstraining

De Vehicle Health Check van Solera versnelt het schadeherstelproces en maakt schadedossiers nog completer door het eenvoudig maken van intake- en exit uitleesrapporten. Deze tool biedt tal van andere intelligente functionaliteiten. Haalt u eruit wat erin zit?

LEES VERDER >

Altijd werkplaatshulp met PicoScope en SmartLink VCI

Altijd werkplaatshulp met PicoScope en SmartLink VCI

Technici die alles zelf kunnen? Zijn die er? De technische ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op dat het steeds lastiger wordt om bij te blijven. Wij helpen!

LEES VERDER >

Onze merken

CDX logo pos rgb

Technische ondersteuning en trainingen van CLEVER DiagnostiX

Technische ontwikkelingen volgen elkaar snel op en maakt dat voertuigtechniek en het werken aan voertuigen, steeds complexer en daarmee ook uitdagender wordt. Aan wie vraag je hulp als je er even niet uitkomt of helpt je bij het configureren van componenten en/of systemen? Wie helpt even met een meting, kijkt mee bij het stellen van een diagnose of geeft snel de juiste technische informatie? En hoe zorg je dat jij en je collega’s bijblijven? Dat doet ons CLEVER DiagnostiX supportteam met veel passie en toewijding.

Om technici vooruit te helpen op het gebied van voertuigelektronica levert AA-Equipment Support een compleet programma van support en trainingen van ‘CLEVER DiagnostiX’. CLEVER DiagnostiX helpt kennis te verdiepen, verbreden, borgen en flexibeler in te zetten, waarbij de voertuigtechnicus centraal staat. Dat doen we met de CLEVER BoX VTS-Pakketten. Er is altijd een pakket dat bij jouw specifieke situatie past.

Je hebt hiermee altijd een eXpert binnen handbereik die jou ondersteunt om tot de juiste oplossing te komen. Of dat nu op afstand is door hulp te vragen aan onze ServiceDesk bij een lastige storing of het laten uitvoeren van een configuratie, of door ondersteuning op locatie, deze eXperts staan naast jou en je collega’s! Onze techneuten hebben diepgaande kennis van alle volumemerken auto’s, bedrijfswagens, landbouw- en off-highway voertuigen en vaartuigmotoren. Daarnaast hebben ze toegang tot een groot aantal OEM- en aftermarket diagnoseapparatuur en fabrikantenwebsites.

“Met meer dan 25 jaar ervaring in het ondersteunen van voertuigtechnici en een sterke visie op toekomstige technologische ontwikkelingen, sta je er nooit alleen voor.”

Informatie, Kennis én Apparatuur

Om problemen snel en efficiënt op te lossen in eigen werkplaats, heb je de juiste ‘IKA’ nodig: Informatie, Kennis en Apparatuur, op het juiste moment in het arbeidsproces. Met behulp van onze eXperts van CLEVER DiagnostiX leveren wij, naast onze toekomstgerichte (diagnose)apparatuur, nu óók de juiste kennis en informatie. Samen zorgen we ervoor dat jij zoveel mogelijk werk in eigen werkplaats kunt verrichten en meer doorgangen realiseert. CLEVER DiagnostiX ondersteunt ook apparatuur van andere leveranciers, zodat je ook snel geholpen wordt indien je werkt met andere merken en je niet van het spreekwoordelijke ‘kastje naar de muur’ gestuurd wordt.

CLEVER DiagnostiX IKA

Hoe ondersteunt CLEVER DiagnostiX technici?

  • ServiceDesk supportteam: Hulp bij technische vragen ten aanzien van apparatuur en voertuigen, Pass Thru en digitaal serviceboekje; per telefoon of online (remote).
  • Technische informatie: Leveren van de juiste technische schema’s, componentlocaties en handleidingen zodat jij vooruit kan met de reparatie.
  • Remote Services: Met onze Remote Services is een diagnose en systeem- en/of component configuratie op afstand zo uitgevoerd met behulp van onze CLEVER Remote Interface.
  • Onsite Diagnose Support: Kan een probleem niet telefonisch opgelost worden? Maak dan gebruik van onze ondersteuning op locatie.
  • Trainingen: Praktijkgerichte trainingen op verschillende niveaus.

Learning by doing

CLEVER DiagnostiX gelooft erin dat bij het opdoen en integreren van kennis het hoogste resultaat wordt bereikt door ‘simpelweg’ te doen! Hierbij speelt een betrouwbare back-up een belangrijke rol. Onze ondersteuning en trainingen zijn praktijkgericht, met de focus op ‘leren door te doen’.

Wij helpen technici hun kennis uit te breiden en verder te verdiepen zodat ze de huidige- en toekomstige problemen snel en met vertrouwen zelfstandig kunnen oplossen. Dit doen we door jou centraal te stellen en tijdens de ondersteuning kennis over te dragen. Dus niet zo snel mogelijk advies geven en door naar de volgende, maar juist samen met jou de probleemanalyse doen, waarbij we onze kennis en kunde met je delen.

Ook onze trainingen zijn gebaseerd op ‘leren door te doen’, waarbij de methodiek van onze trainingen ook nog eens anders is dan anders. Zoveel mogelijk praktijkgericht kennismaken met nieuwe informatie en technieken zonder de stress van presteren, waarbij bij voorkeur met je eigen bekende apparatuur wordt gewerkt.

CLEVER DiagnostiX kennisoverdracht

Kennisoverdracht: 70% van de kennis wordt aangeleerd door daadwerkelijk te ‘doen’, 20% met behulp van technische ondersteuning, 10% door trainingen.

Stronger together

De apparatuur- en voertuigondersteuning gaat verder dan alleen het doel om het actuele probleem om te lossen. De eXperts van CLEVER DiagnostiX proberen tijdens de ondersteuning hun kennis over te dragen, zodat je de volgende keer een dergelijk probleem vol vertrouwen zelfstandig kunt oplossen. Het doel hierbij is dat problemen sneller en zelfstandig kunnen worden opgelost, waarbij de kennis binnen het werkplaatsteam geborgd wordt.

De voordelen:

  • Je staat er nooit alleen voor, want je hebt altijd een collega-technicus op afstand of op locatie binnen handbereik die jou ondersteunt om tot de juiste oplossing te komen.
  • Ondersteuning van de technicus geeft meer vertrouwen en werkplezier.
  • Stel beter en sneller de juiste diagnose.
  • Durf elke uitdaging aan te gaan en houd werk binnen je eigen werkplaats.
  • Bespaar aanzienlijk veel tijd, geld en ergernis, waarbij het voertuig nagenoeg volledig in je eigen werkplaats kan worden gerepareerd.
  • Je klanten worden beter en sneller geholpen, de klanttevredenheid neemt toe én zij komen liever terug naar jou.
  • Je hebt minder verloren en niet facturabele uren, waardoor het rendement stijgt.

Meer weten?

Meer weten over de ondersteunings- en trainingsmogelijkheden van CLEVER DiagnostiX? Neem contact op met onze specialisten.

Lees hier meer over de ondersteuningsmogelijkheden.

Lees hier meer over onze trainingen.

Hulp bij Pass Thru

De invoering van de Euro 5-wetgeving heeft ervoor gezorgd dat fabrieksinformatie, documenten en software, rechtstreeks door de autofabrikant, beschikbaar gesteld wordt voor élk autobedrijf. Middels een account bij de merkfabrikant krijgt de werkplaats directe toegang tot ‘alle’ noodzakelijke diagnose-, service- en onderhoudsgegevens voor voertuigen op OEM-niveau.

Pass Thru biedt het garagebedrijf volop mogelijkheden, die verder gaan dan alleen het (her)programmeren van regelapparaten. Pass Thru kan onder andere gebruikt worden voor:

  • Foutcode informatie uitlezen
  • Coderen van bijv. trekhaken, sleutels en gasklephuizen
  • Inzien van Technical Service Bulletins (TSB) en terugroepacties
  • Toegang tot merkspecifieke documentatie, bedradingsschema’s en procedures
  • Invullen van digitale onderhoudsboekjes
  • Uitvoeren van software updates

Om het voertuig in jouw werkplaats rechtstreeks te kunnen verbinden met de autofabrikant, heb je ook geschikte Pass Thru-apparatuur nodig: een VCI met J2534-protocol. Maak gebruik van één van onze Pass Thru-interfaces: de Autocom ICON, Launch SmartLink of Launch J-BOX.

Wil jij eenvoudig en snel werken met Pass Thru? Dan is de juiste toepassingskennis evenzo belangrijk en onmisbaar als de toegang tot het fabrikantenportaal en hardware. In de praktijk brengt Pass Thru nogal wat uitdagingen en vragen met zich mee.

Zorgeloos service bieden op OEM-niveau

Hoe krijg ik toegang tot het fabrikantenportaal? Waar vind ik de juiste documentatie? Hoe voorzie ik een ECU van nieuwe software? En hoe vul ik digitaal een serviceboekje in? Ons CLEVER DiagnostiX supportteam is er om jou hierbij te helpen en te ontzorgen.

Geen gedoe met het zelf aanvragen van een merk-account, dat in veel gevallen tijdrovend en complex kan zijn.Wij doen dat voor jou! Omdat wij dit vaker doen, weten we goed om te gaan met de uitdagingen die gepaard gaan met aanvraagproces bij de verschillende fabrikanten. Wij kunnen voor jou de accountconfiguratie uitvoeren waarmee jij toegang krijgt tot het gewenste fabrikantenportaal. Vervolgens staat onze ServiceDesk voor je klaar om jou te helpen bij alle vragen rondom Pass Thru en het toepassen van deze werkzaamheden. Tevens bieden we ondersteuning bij het invullen van het digitale serviceboekje en het verzenden van gegevens naar het voertuig. Samen zorgen we ervoor dat ook jij service kan bieden op OEM-niveau!

Wil jij ook profiteren van de voordelen van Pass Thru en altijd terug kunnen vallen op diepgaande ondersteuning hierbij? Neem dan contact op met onze specialisten.

CLEVER Pass Thru en Digital Service Book (DSB) is onderdeel van de CLEVER VTS-Comfort en -Premium. Lees hier meer over onze supportpakketen.

Hulp op locatie

Het kan wel eens voorkomen dat er een voertuig in de werkplaats staat met een probleem dat zo complex is dat je er zelf niet uitkomt. Als het probleem ook telefonisch of middels een remote-verbinding met onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk niet is op te lossen, dan biedt onze Onsite Diagnose Support oplossing.

Wat is Onsite Diagnose Support?

Maak gebruik van onze diagnose ondersteuning op locatie. Hierbij komt één van onze CLEVER DiagnostiX eXperts naar jouw werkplaats om de juiste diagnose te stellen en/of de reparatie uit te voeren. Liever in één van onze werkplaatsen? Ook dat is mogelijk.

Naast dat onze specialist de werkzaamheden zelfstandig uit kan voeren, kan er ook gekozen worden om samen met jou of jouw collega-technicus de diagnose en/of reparatie uit te voeren. Door juist samen de probleemanalyse te doen, delen we onze kennis en kunde zodat je de volgende keer een dergelijk probleem vol vertrouwen zelfstandig kan oplossen. Wij geloven er namelijk in dat bij het opdoen en integreren van kennis het hoogste resultaat wordt bereikt door ‘simpelweg’ te doen! Het doel hierbij is dat problemen sneller en zelfstandig kunnen worden opgelost, waarbij de kennis binnen jouw werkplaatsteam geborgd wordt.

Wat kost dat?

Voor diagnosewerkzaamheden middels Onsite Diagnose Support geldt een uurtarief van € 88,00.

Maak jij gebruik van één van onze ondersteuningspakketten CLEVER BoX VTS-Comfort of -Premium? Dan ontvang je korting op deze dienst.

Meer weten? Neem contact op met onze specialisten.

Nog meer ondersteuning?

Lees hier hoe wij met ons CLEVER DiagnostiX supportteam technici nog meer kunnen ondersteunen tijdens hun dagelijkse werkzaamheden.

Technische ServiceDesk

Technische ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en maakt dat voertuigtechniek steeds complexer en diverser wordt. Daardoor worden de dagelijkse werkzaamheden voor technici ook steeds uitdagender. Heb je jezelf wel eens de vraag gesteld “Is het nog wel reëel om van jezelf, of van je collega’s, te verwachten dat je álles weet van élk merk en type voertuig?”

Wat als het je even ontbreekt aan de juiste kennis en technische informatie van dat specifieke voertuig waar een probleem mee is en/of jij door vakantie of ziekte? Hierdoor kan onnodig veel tijd besteed worden aan het analyseren en oplossen van een probleem of worden werkzaamheden zelfs uitbesteed aan derden. Om de klant tevreden te houden worden gewerkte uren dikwijls niet (volledig) in rekening gebracht. En, is de ‘oplossing’ wel daadwerkelijk dé oplossing?

Durf te vragen

Dit kan slimmer! Hoe? Door ondersteuning van ons CLEVER DiagnostiX supportteam. Met jouw collega’s op afroep, sta je er namelijk nooit alleen voor.

Kom je er even niet uit met jouw (diagnose)apparatuur? Of loop je even vast met een complexe storing? De ervaren techneuten van onze ServiceDesk staan voor jou klaar! Onze techneuten hebben een brede kennis van nagenoeg alle merken auto’s, bedrijfswagens, landbouw- en off-highway voertuigen en vaartuigmotoren.

Wij helpen jou bij vragen ten aanzien van apparatuur en voertuigen, Pass Thru en het digitale serviceboekje. Op zoek naar technische schema’s, componentlocaties en/of handleidingen? Jij vraagt, wij leveren. Onze ServiceDesk helpt ook bij het uitvoeren van een diagnose of configuratie op afstand.

Kennis overbrengen

Onze ondersteuning gaat verder dan alleen het doel om het actuele probleem op te lossen. Onze eXperts dragen hun kennis en kunde over tijdens de ondersteuning. Zo los je een zelfde type probleem de volgende keer vol vertrouwen en plezier volledig zelf op.

Waarbij helpt onze ServiceDesk:

  • Apparatuur Support: Telefonische en online ondersteuning bij technische vraagstukken met betrekking tot gebruik van apparatuur en software.
  • Voertuig Support: Telefonische en online ondersteuning bij technische vraagstukken betreffende comfort-, veiligheids- en powermanagementsystemen.
  • Info Support: Leveren van technische informatie bij technische vraagstukken, zoals elektrische schema’s, componentlocaties en handleidingen.
  • Pass Thru: Hulp bij Pass Thru uitdagingen, zoals accountconfiguratie en gebruik van de fabrikanten websites.
  • Digital Service Book: Ondersteuning bij het invullen van het digitale serviceboekje.
  • Remote Services: Diagnose en systeem- en/of component configuratie op afstand met behulp van CLEVER Remote Interface.

Kan een probleem niet telefonisch of op afstand opgelost worden? Met onze Onsite Diagnose Support krijg je hulp van een van onze eXperts op locatie.

De voordelen van onze technische ondersteuning:

  • Je staat er nooit alleen voor, want je hebt altijd een collega-technicus binnen handbereik.
  • Ondersteuning van de technicus geeft meer vertrouwen en werkplezier.
  • Stel beter en sneller de juiste diagnose.
  • Durf elke uitdaging aan te gaan en houd werk binnen je eigen werkplaats.
  • Bespaar aanzienlijk veel tijd, geld en ergernis, waarbij het voertuig nagenoeg volledig in je eigen werkplaats kan worden gerepareerd.
  • Je klanten worden beter en sneller geholpen, de klanttevredenheid neemt toe én zij komen liever terug naar jou.
  • Je hebt minder verloren en niet facturabele uren, waardoor het rendement stijgt.

CLEVER BoX

Wil jij ook terug kunnen vallen op de hulp van een ervaren ServiceDesk die jou helpt elke technische uitdaging aan te gaan? Dat kan al vanaf € 39,00 per maand. Onze support is ondergebracht in verschillende CLEVER BoX VTS-Pakketten. Kies het VTS-Pakket dat het beste past bij de vraag van jouw werkplaats, en een team van eXperts staat paraat om jou te helpen!

Hulp nodig? Onze ServiceDesk is te bereiken op +31 (0) 85 076 5000 en via WhatsApp +31 (0) 6 108 639 30.

Meer weten over onze ondersteuningsmogelijkheden? Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze voor jouw specifieke situatie.

AA-Equipment Support B.V.

AA-Equipment Support B.V.

De specialist in diagnosesystemen en werkplaatsapparatuur

logo

AA-Equipment Support B.V.

1e Tussendijk 17
5705 CG Helmond
Nederland


T: +31 (0) 492 525 717

E: info@aa-equipment.nl 

 

Support:

Neem contact op met onze CLEVER DiagnostiX ServiceDesk:

  T: +31 (0) 85 076 5000

WhatsApp: +31 (0) 6 108 639 30