Support

Voor de meest voorkomende supportvragen, kunt u het onderstaande overzicht raadplegen.

Support autocom

Autocom

1. Autocom CDP+ software updaten:

Release 2021.00 is klaar om te downloaden en naast de gebruikelijke database-update met nieuwe voertuigen, systemen en functies is ook het uiterlijk van het softwareprogramma verbeterd. Als gevolg van structurele technische verbeteringen in Release 2021.00, dienen alle gebruikers met een actieve licentie de Autocom-software opnieuw te installeren.

Dit doet u door op de onderstaande knop te klikken en vervolgens de nieuwe installatie te downloaden. Indien u deze herinstallatie niet uitvoert, kunt u helaas geen toegang krijgen tot 2021.00 en/of een van de volgende releases.

     Download Release 2021.00

Heeft u hulp nodig bij het herinstalleren? Neem contact op.

2. Autocom CDP+ programma installeren: 

Indien u het Autocom-programma op een laptop wil installeren, dient u de juiste softwareversie te downloaden via de website van Autocom, via de volgende link:

     Autocom software

Heeft u een actieve licentie? Download: 'Release 2021.00'.
Heeft u geen actieve licentie? Download de softwareversie tot wanneer u een actieve licentie had.

3. Meldingen over de veiligheidsdongle: 

     Procedure

4. Systeemvereisten Autocom: 

     System requirements

5. Autocom ADP186 software:

U kunt uw huidige softwareversie blijven gebruiken. Indien u de software opnieuw gaat installeren, is alleen versie 2010-03 nog beschikbaar. Deze versie met bijbehorende HW Key kunt u downloaden:

     Autocom software

Het is niet meer mogelijk om via een DVD een nieuwere versie te installeren/activeren. Ook voor CDP en CDP+ units zónder USB veiligheidsdongle is het niet meer mogelijk om software via een HW Key te activeren.

 

Support jaltest

Jaltest

1. Aanvragen nieuwe Expert-code:

     Procedure

 

Support launch

Launch

1. Koppelen SD-kaart Pro 4:

Melding geheugen vol bij X-431 Euro Pro 4? Volg deze procedure voor het correct koppelen van de SD-kaart:

     Procedure

2. Installeren Pro 4 app:

Volg deze procedure indien u de X-431 Euro Pro 4 app opnieuw wilt installeren op uw Launch-tablet:

     Procedure

3. Geheugen vol Pro 3:

Volg deze procedure indien uw X-431 Pro 3 de melding heeft dat het geheugen vol is:

     Procedure

4. Installeren Pro / Pro 3 app:

Volg deze procedure indien u de X-431 Pro / Pro 3 app opnieuw wilt installeren op uw Launch-tablet:

     Procedure

5. Vehicle coverage list:

Overzicht fabrikant database:

     Lijst Voertuigdekking

6. QuickSupport:

Wilt u QuickSupport installeren op uw Launch? Open deze webpagina op uw Launch en klik op de onderstaande knop om QuickSupport te downloaden:

     QuickSupport

7. Opgeslagen rapporten onvindbaar / vreemde taal:

Oplossing: zet de taal van de tablet via instellingen weer terug naar het Engels.

8. Stekkers die niet in de koffer zitten:

Oplossing: bepaalde OBD1 stekkers ontbreken in de koffer omdat deze niet bestemd zijn voor de Europese markt.

9. Updaten lukt niet:

Oplossing: check of de internetverbinding werkt / gebruik de juiste inloggegevens, deze staan op het codebriefje in de koffer.

 

Overige support

1. Foutcodes

Overzicht van de meest voorkomende foutcodes:

     Foutcodelijst

 

Staat uw supportvraag hier niet tussen? Neem contact op met één van onze specialisten.

logo